Administrator Bezpieczeństwa Informacji, to jedna z kluczowych funkcji związanych z Ochroną Danych Osobowych.
Objęcie przez nas funkcji Administrator Bezpieczeństwa Informacji na drodze powierzenia jej przez Administratora Danych Osobowych, polega na pełnym przejęciu reprezentacji Państwa firmy przed GIODO oraz innymi uprawnionymi organami, jak również na wypełnianiu obowiązków wynikających z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych w jednostce.
Jako Administrator Bezpieczeństwa Informacji, w szczególności oferujemy:
- nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji wewnętrznej z zakresu Ochrony Danych Osobowych (ODO) – przede wszystkim Polityki Bezpieczeństwa Informacji (PBI) oraz Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym (IZSI),
- prowadzenie rejestru przetwarzanych przez Administratora Danych Osobowych (ADO) zbiorów,
- wystawianie upoważnień dla osób przetwarzających dane osobowe oraz prowadzenie ich ewidencji,
- przeprowadzanie planowych sprawdzeń w jednostce i sporządzanie z nich raportów pokontrolnych,
- reprezentowanie Administratora Danych Osobowych w kontaktach z GIODO w zakresie działań kontrolnych,
- zapoznawanie pracowników z aktualnymi przepisami z zakresu ODO oraz zapisami wynikającymi z dokumentów wewnętrznych jednostki w szczególności z PBI, IZSI oraz regulaminu, poprzez organizowanie szkoleń zakończonych wydaniem certyfikatu,
- rozpatrywanie skarg osób fizycznych w związku z rzekomym naruszeniem przepisów Ochrony Danych Osobowych,
- rozpatrywanie wniosków o udostępnienie danych osobowych,
Jako Administrator Bezpieczeństwa Informacji pełnimy też funkcję wspierającą i doradczą, w sprawach życia codziennego.